Pilot STORL met container service 2024
Dit jaar start Storl met een pilot in de regio Hardenberg-Smilde- Noordoostpolder om bij grote telers en loonwerkers lege verpakkingen losgestort op te halen (die anders minimaal 30 zakken in zouden leveren) Hiervoor gelden een aantal voorwaarden:
- Alleen lege gespoelde cans worden schoon, droog en zonder dop ingenomen.
- Teler/loonwerker zorgt ervoor dat de cans in de 40m3 containers worden
geladen/gestort. - Er is voldoende ruimte om met een vrachtwagen en aanhanger de
teler/loonwerker te bezoeken. - Er wordt met een pool van 80 m3 gewerkt en deze wordt door STORL
volgemaakt met verschillende adressen. STORL organiseert. Volume heeft
invloed op het ophaal moment. Dus niet op afroep. - Inzameling staat gepland op de laatste week van september
- Per adres 30 minuten om te laden. Extra laadtijd wordt doorberekend.
- Kosten als gevolg van vervuiling en stilstand als gevolg van vervuiling worden
doorberekend aan de teler/loonwerker. - Door deel te nemen aan de inzameling accepteert de teler/loonwerker deze
voorwaarde. - STORL kan tijdens het spuitseizoen de teler/loonwerker bezoeken om de cans te
controleren op schoon en droog. - Tijdens het laden is er een acceptant. Bij vertrek van het erf van de
teler/loonwerker is de inzamelaar eigenaar van de lading. - STORL factureert de teler/loonwerker en betaling binnen 30 dagen na
factuurdatum.
Kuub | Tarief |
tot 10 | €150,- |
15 | €150,- |
20 | €150,- |
25 | €187,50 |
30 | €225,- |
35 | €262,50 |
40 | €300,- |
Bij het laden wordt samen het aantal kuubs bepaald.
Het tarief is gebaseerd op de kosten van 3 STORL zakken per kuub. Indien er meer
dan 40m3 per adres wordt aangeboden graag contact opnemen met STORL.
Aanmelden:
Omdat dit maatwerk is voor 2024 vragen wij de teler/loonwerkers een account aan te
maken bij “mijn STORL” en contact op te nemen met contactpersonen van STORL.
Aanvullende informatie:
De werkwijze gaat ook uit van vertrouwen dat cans schoon, droog en zonder dop
worden aangeleverd. Droog = droog en schoon is schoon.
Omdat het een pilot is, is flexibiliteit gewenst en als het succes vol is kunnen dit in
2025 een vaste vorm geven.